AviFauna Naturresor

• Botanikresor
• Naturresor
• Tjejresor
• Fågelskådning

AviFauna Naturresor har ordnat resor för naturvänner i över 30 år och har cirka 40 resor/år. Vi började som en fågelskådningsresebyrå men har utökat programmet med teman som botanik, foto, natur & kultur, ”guldkant” och fjärilar. Vi har också speciella tjejresor och fr o m 2018 naturguidar vi utländska turister i Sverige.

Vi ägs av BirdLife Sverige. Det innebär att eventuell förtjänst kommer fåglarna tillgodo, vilket skiljer oss från de flesta andra arrangörer. Vi har dessutom en egen fågelskyddsfond som ger bidrag till projekt på alla kontinenter. Vi är måna om att tillhandahålla resor för alla kategorier av naturälskare, nybörjare såväl som rutinerade, och det framgår för varje resa vilken målgrupp resan riktar oss till. Vi lägger stor vikt vid våra reseledares pedagogiska förmåga, deras kunskap om resmålet och förmåga att hantera oplanerade situationer. På många resmål samarbetar vi med lokala operatörer som är noggrant utvalda och vi reser i små grupper.

Vi har ställt resegarantier hos Kammarkollegiet, är medlemmar av branschorganisationerna Svenska Resebyråföreningen och Svenska Ekoturismföreningen samt har ansvarsförsäkring för vårt företag.

Det är både minnesvärt, lärorikt och tryggt att resa med oss!