Naturturism: AviFauna Naturresor

avifauna-logga-naturturism

AviFauna Naturresor har ordnat resor för naturvänner i över 30 år och har cirka 40 resor/år. Vi började som en fågelskådningsresebyrå men har utökat programmet med teman som botanik, foto, natur & kultur, ”guldkant” och fjärilar. Vi har också speciella tjejresor och fr o m 2018 naturguidar vi utländska turister i Sverige.

Rosenskedstork i Kalifornien. Foto: Erik Hirschfeld

Rosenskedstork i Texas. Foto: Erik Hirschfeld

Vi ägs av SOF-BirdLife. Det innebär att eventuell förtjänst kommer fåglarna tillgodo, vilket skiljer oss från de flesta andra arrangörer. Vi har dessutom en egen fågelskyddsfond som ger bidrag till projekt på alla kontinenter. Vi är måna om att tillhandahålla resor för alla kategorier av naturälskare, nybörjare såväl som rutinerade, och det framgår för varje resa vilken målgrupp resan riktar oss till. Vi lägger stor vikt vid våra reseledares pedagogiska förmåga, deras kunskap om resmålet och förmåga att hantera oplanerade situationer. På många resmål samarbetar vi med lokala operatörer som är noggrant utvalda och vi reser i små grupper.

Fjärilen "plain tiger". Foto: Erik Hirschfeld

Fjärilen ”plain tiger”. Foto: Erik Hirschfeld

Vi har ställt resegarantier hos Kammarkollegiet, är medlemmar av branschorganisationerna Svenska Resebyråföreningen och Svenska Ekoturismföreningen samt har ansvarsförsäkring för vårt företag.

Det är både minnesvärt, lärorikt och tryggt att resa med oss!

Erbjuder
• Fotoresor
• Fågelresor
• Botanikresor
• Naturresor
• Tjejresor
• Fågel-, natur och botanikguidning inom och utom landet

Avifauna har inte testats av Natursidan.se.

Hemsida: Avifauna.se
Kontakt: 0485-444 40, admin@avifauna.se

• Till vår sida om naturturism

Center map
Traffic
Bicycling
Transit

Erik (3930 Posts)

Chefredaktör och grundare av Natursidan.se. Stötta vårt arbete – ge bidrag via bankgiro (5114-2529, företagsnamn Level 7) eller Swish (0730-385 185). Tack!